SEO jest skrótem od Search Engine Optimization, czyli procesu optymalizacji stron internetowych, aby uzyskać dobrą pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Audyt SEO pomoże Ci dowiedzieć się, jak Twoja witryna lub witryna biznesowa radzi sobie w wynikach wyszukiwania. Pomoże Ci zobaczyć, jak jest w rankingu dla określonych słów kluczowych, czy Twoja treść jest wystarczająco interesująca itp.
Główną ideą audytów SEO jest ustalenie, co można zrobić, aby zwiększyć widoczność strony internetowej w SERP. Audyt SEO to narzędzie, które pomoże Ci znaleźć słabe punkty i błędy Twojej strony w wynikach wyszukiwania.
Audyty SEO pomagają stronom internetowym identyfikować i naprawiać problemy, które mogą utrudniać im dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Często obejmuje to zarówno poprawki techniczne, jak i zmiany treści, takie jak aktualizacja metatagów lub zmiana tytułów w celu poprawy współczynników klikalności.
Chociaż audyty SEO nie są konieczne do prowadzenia firmy, mogą wnieść dużo. Niektóre firmy płacą dziesiątki tysięcy złotych za kompleksowy audyt. Należy zauważyć, że nie ma sztywnych i szybkich zasad dotyczących tego, co stanowi „audyt SEO”, ale poniżej znajdują się ogólne wytyczne.
Lista kontrolna audytu SEO:
- Głęboka analiza słów kluczowych.
- Określenie gęstości słów kluczowych.
- Techniczne kontrole SEO.
- Kontrole SEO na stronie.
- Budowanie linków wewnętrznych.
- Tworzenie nowych podstron.
Jak długo trwa audyt SEO? Odpowiedź na to pytanie zależy od rodzaju wykonywanej pracy.Może to zająć od kilku godzin do kilku dni. Zależy to również od wielkości witryny, liczby jej podstron i tego, czy w branży istnieją konkurenci.