Google Ads to jedna z najpopularniejszych platform reklamowych w sieci. Jest to program, który umożliwia reklamodawcom licytowanie słów kluczowych i wyświetlanie odpowiednich reklam określonym użytkownikom. Google Ads jest dostępny za pośrednictwem wielu kanałów, w tym przez wyszukiwarki i inne witryny partnerskie. Więcej o tej startegii przeczytać możesz na stronie https://adsright.pl/google-ads/. Pojawia się jednak pytanie, czy warto połączyć płatne reklamy z lokalnym SEO? Aby odpowiedzieć na to pytanie, przyjrzyjmy się charakterystyce pozycjonowania pod kątem lokalnym.
Czym jest lokalne SEO?
Search Engine Optimization to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania oraz uzyskanie przez nią jak najwyższej pozycji rankingowej. W ujęciu lokalnym wygląda to w ten sam sposób, jednak należy zwrócić szczególną uwagę na grupę odbiorców oraz charakterystykę krajobrazu miejsko-kulturowego. Musisz wiedzieć, jak komunikować się z lokalnymi klientami, aby później móc zabłysnąć pod kątem rozwoju turystyki.
Dlaczego potrzebujesz mieć swoje miejsce w sieci?
Każde miasto posiada szeroki wachlarz możliwości pod kątem działań internetowych. Jednak wraz z prężnie rozwijającym się miastem, rośnie konkurencja. Jeśli zależy Ci na stabilnej pozycji, musisz wiedzieć, jak wyprzedzić konkurencję. Strona internetowa pozwoli dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki umieszczonym w internecie informacjom staniesz się bardziej przystępny. Dodatkowo za pośrednictwem witryny możesz w lepszy i ciekawszy sposób zaprezentować swoją ofertę.
Pozycjonowanie w liczbach
Jeśli wciąż masz wątpliwości, być może rozwieją je statystyki ostatnich lat:
- Niemal 50% wyszukiwań całej sieci dotyczy lokalnych firm.
- 80% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów stacjonarnych.
- 1 na 3 klientów przed wizytą w sklepie sprawdza jego stronę internetową
- Połowa klientów odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od momentu wyszukiwania.
Najważniejsze czynniki rankingowe dla lokalnego SEO
Zanim zaczniesz myśleć o optymalizacji, poznaj działanie wyszukiwarki oraz dowiedz się, na co zwraca szczególną uwagę, oceniając jakość danej strony:
- autorytet domeny,
- odpowiednio zaimplementowane dane kontaktowe,
- oryginalna, autorska treść,
- wysoka jakość linków przychodzących,
- wizytówka Google My Business zintegrowana z Google Maps,
- opinie, komentarze, oceny użytkowników,
- dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- wizerunek w mediach społecznościowych.
Lokalne pozycjonowanie i Google Ads – czy to się opłaca?
Pozycjonowanie lokalne to dość długotrwały proces. Jednoczesne wykorzystanie kampanii Google Ads zapewnić może ciągły rozwój marki, gdyż płatne reklamy cechują się natychmiastową skutecznością. Nie warto się więc ograniczać! Jeśli chcesz osiągnąć najlepsze efekty, zastosuj w swojej strategii marketingowej zarówno lokalne SEO, jak i Google Ads, a możesz być pewien, że uzyskanie tyytułu lidera w branży będzie już tylko kwestią czasu!