Źródło: https://japantech.pl/
Dlaczego naprawa filtra DPF we Wrocławiu bywa konieczna?
Naprawa filtra DPF we Wrocławiu to jedna z usług, jaką oferuje nasz serwis Japantech. Specjalizujemy się w samochodach japońskich i koreańskich, jednak podejmujemy się serwisu pojazdów także innego pochodzenia. Filtry cząstek stałych są bowiem obecne we wszystkich współczesnych dieslach, niezależnie od miejsca ich wyprodukowania. Zostało to wymuszone poprzez coraz bardziej rygorystyczne normy spalin, które zakładają redukcję ilości sadzy, jaka może wydobywać się z rur wydechowych. Niestety po 100-200 tysiącach kilometrów wiele filtrów tego typu ulega awariom, co skutkuje pojawieniem się błędu na desce rozdzielczej i ograniczeniem mocy silnika, a czasami całkowitą niezdolnością samochodu do jazdy. W naszym serwisie przeprowadzamy kompleksowy serwis zapchanego filtra, a także szereg innych usług. Zajmujemy się, m.in. naprawą hamulców, układu wydechowego, skrzyni biegów lub chłodnic, wymianą paska rozrządu, sprzęgła, koła dwumasowego czy katalizatora. Przeprowadzamy także pełną konserwację podwozia oraz profesjonalny przegląd techniczny. W naszym serwisie pracują najlepsi specjaliści od elektryki i elektroniki samochodowej, a także diagnostyki komputerowej.
Jaką rolę pełni filtr cząstek stałych?
Popularne stwierdzenie, że silnik wysokoprężny musi generować tumany czarnego dymu podczas mocnego wciskania pedału gazu, nie jest już do końca prawdziwe. Współczesne diesle nie emitują dużych ilości sadzy, czyli właśnie mikroskopijnych cząsteczek tworzących widoczny dla oka ciemny kolor spalin. Osiągnięto to za pomocą nowoczesnych układów wtryskowych, które rozpylają olej napędowy w niemal idealną mgłę. Nie oznacza to jednak, że pewien stopień emisji ciągle nie ma miejsca, co dzieje się zwłaszcza podczas gwałtownego wciskania pedału gazu, zanim turbosprężarka osiągnie odpowiednie obroty i wytworzy wymagane ciśnienie doładowania. By silnik nie zanieczyszczał środowiska, stworzono filtry DPF – z angielskiego „diesel particulate filter”. Można też spotkać się ze skrótem FAP – od francuskiej nazwy „filtre à particules”. W ich wnętrzu znajduje się gęsta siatka, która przepuszcza spaliny, ale zatrzymuje wspomniane wcześniej mikroskopijne cząsteczki sadzy. Raz na kilkaset kilometrów dochodzi do procedury wypalania, a więc zwiększenia temperatury spalin wydobywających się z silnika, które spalają sadzę na popiół.